Taršaus transporto mokestis

Taršaus transporto mokestis – tema, pastaruoju metu sulaukianti itin daug diskusijų. Pasirodžius informacijai, kad netrukus naujai registruojamų taršių automobilių savininkams gali tekti patuštinti kišenes, staigmenų gali sulaukti ir žemės ūkio technikos savininkai. Aplinkos ministras Kęstutis Mažeika tvirtina, kad seniau įsigytai žemės ūkio technikai taršos mokesčio taikyti neplanuojama, tačiau naujai registruotai technikai uodegos išsukti gali ir nepavykti. Tiesa, kol kas, anot jo, tai diskusijų klausimas.

Taršaus transporto mokestis gali patuštinti kišenes

Nors dar praėjusią savaitę žiniasklaidoje buvo pasirodžiusi informacija, kad žemės ūkio technika taršos transporto mokesčiu apmokestinta nebus, susisiekus su aplinkos ministru K. Mažeika, šis pateikė kiek kitokią informaciją.

Ministras ramino, kad mokėti mokestį tiems, kurie žemės ūkio techniką turi įsigiję seniau, tikrai nereikės, tačiau kalbant apie taršią naujai registruotą techniką – gali būti visko.

„Naujai registruotiems, ypatingai galingiems ar taršiems, pirmą kartą registruotiems Lietuvoje, galėtų būti taikomas taršaus transporto mokestis, bet esamiems, vertinant pagal žemės ūkio konkurencingumą, pagal Europos Sąjungos išmokų netolygumą, tas mokestis, manome, būtų nesąžiningas“, – apie planuojamus mokesčius sakė jis.

Paklaustas, kodėl nuspręsta neapmokestinti seniau įsigytos technikos, jis aiškino, kad ji yra naudojama tiesioginiam darbui – žemės dirbimui, už ką vėliau yra sumokami mokesčiai nuo pajamų ir žemės ūkio produkcijos, todėl tai, anot jo, būtų nesąžininga.

Ar iš tiesų tarši naujai registruota žemės ūkio technika bus apmokestina – kol kas lieka neaišku. Pasak ministro, kol kas vis dar vyksta diskusijos.

„Mokestis galėtų būti taikomas naujai registruotiems, ypatingai, naudotai technikai pervežtai iš užsienio, kurios atsisako užsieniečiai, tai lygiai taip pat, kaip su naudotais automobiliais, galėtų būti pirmai registracijai tam tikras mokestis.

Turėtume orientuotis į parko atnaujinimą, o ne senos technikos įsigijimą, todėl manome, kad taršaus transporto mokestis galėtų būti dėl motyvacijos, dėl taršos mažinimo, kad prisidėtų visi, tiek žemės ūkio technikos naudotojai“, – svarstė K. Mažeika.

Skaityti daugiau.

Reikia konsultacijos dėl mokesčių? Pasitark su profesionalu.

Taršaus transporto mokestis – ne tik lengviesiems automobiliams