DAŽNIAUSIAI UŽDUODAMI KLAUSIMAI

Jei kyla klausimų dėl apskaitos, įmonių steigimo ar verslo valdymo, peržiūrėkite dažniausiai užduodamų klausimų ir atsakymų sąrašą. Jei visgi reikiamo atsakymo čia neradote, susisiekite su mumis arba užpildykite užklausos formą ir mes suteiksime Jums visą išsamią informaciją.

  • VISI
  • Bendros/kitos paslaugos
  • Buhalterinė apskaita
  • Įmonės steigimas
  • Verslo valdymas

Užduoti klausimą


Kodėl įmonei reikalingas biudžetas? Koks jo tikslas?

Sudarytas įmonės biudžetas padeda detaliau ir efektyviau planuoti bei valdyti įmonės veiklą. Vadovai, analizuodami pajamų ir išlaidų ataskaitas, gali veiksmingiau suformuoti savo darbuotojų užduotis tam tikram laikotarpiui.

Jeigu yra sudaromas biudžetas naujai sričiai, tokiu atveju galima lengviau įsivaizduoti ir suplanuoti būsimas pajamas ir išlaidas ir taip kontroliuoti įmonės veiklą.

Kokius reikalavimus reikia atitikti norint įregistruoti PVM?

Registruojantis PVM mokėtojais, yra būtina pateikti šiuos duomenis:

  • duomenis apie buveinės, veiklos vykdymo vietas ir padalinius (adresai, telefono numeriai, fakso numeriai, elektroninio pašto adresai, interneto svetainių adresai);
  • duomenis apie vykdomą ir numatomą vykdyti veiklą (pagal Ekonominės veiklos rūšių klasifikatorių);
  • duomenis apie įmonės įkūrimą / įsigijimo būdą;
  • duomenis apie įmonę kontroliuojančius asmenis ir įmonės kontroliuojamus kitus juridinius asmenis;
  • duomenis apie įmonės turimą nekilnojamąjį turtą ar kitą ilgalaikį turtą, kuris yra / bus naudojamas būsimo PVM mokėtojo ekonominėje veikloje (turto pavadinimas, jo naudojimo pagrindas).

Kokie yra verslo liudijimo ir individualios veiklos pažymos privalumai?

Verslo liudijimo privalumai

  • Iš anksto mokamas fiksuotas PM ir tai nepriklauso nuo pelno dydžio.
  • Supaprastinta apskaita.
  • Veiklos laikotarpį galima pratęsti.

 Individualios veiklos privalumai

  • Palyginus su verslo liudijimu, nėra tokių griežtų apribojimų dėl veiklos rūšių.
  • Neribotas veiklos laikotarpis.
  • Galima įdarbinti darbuotojus.
  • Supaprastinta apskaita.

Kokie yra MB ir UAB privalumai?

MB privalumai

  • Nariai tik fiziniai asmenys (iki 10 narių).
  • Ribota civilinė atsakomybė.
  • Numatyta galimybė išmokėti pelną avansu.
  • Nėra nustatyta minimalaus įstatinio kapitalo.
  • Su vadovu sudaroma civilinė paslaugų sutartis.

 UAB privalumai

  • Akcininkai – fiziniai ir/ar juridiniai asmenys (nuo 1 iki 250).
  • Aiškiai ir griežtai reglamentuotas akcininkų balsų paskirstymas.
  • Ribota civilinė atsakomybė.
  • Labai patogu pritraukti investuotojus.
  • Gerai žinoma teisinė forma užsienio partneriams.

Kokią atsakomybę prisiima buhalteriją tvarkanti įmonė?

Buhalterinės apskaitos paslaugų įmonė prisiima atsakomybę už tinkamą pirminių dokumentų įvertinimą ir suvedimą į buhalterinės apskaitos sistemą. Be to, ji privalo teisingas ataskaitas laiku pateikti atitinkamoms institucijoms bei tokias pat ataskaitas ir kitą reikiamą informaciją pateikti įmonės vadovams.

Jeigu yra neteisingai pateikta informacija ir dėl to įmonė patiria nuostolių, buhalterinės apskaitos įmonė turi kompensuoti užsakovui susidariusius nuostolius ir ištaisyti klaidingas ataskaitas.

Ar UAB būtinai privalo samdyti buhalterį ar buhalterinę įmonę? Galbūt buhalterinę apskaitą gali tvarkyti pats įmonės vadovas?

UAB privalo samdyti buhalterį arba buhalterinę įmonę.

Ar MB būtinai privalo samdyti buhalterį ar buhalterinę įmonę?

Įkūrus mažąją bendriją (MB), buhalterio ar buhalterinės įmonės samdymas nėra privalomas. MB buhalteriją gali tvarkyti vienas iš MB narių, tačiau tokiu atveju rizikuojama, jog ataskaitos nebus paruoštos tvarkingai.

Ar svarbu turėti apskaitos politiką ir kas būna, jeigu jos nėra?

Apskaitos politiką svarbu turėti visiems: juridiniams asmenims ir įvairioms institucijoms, ūkininkams ir net su verslo liudijimais ar individualios veiklos pažymomis dirbantiems žmonėms. Jeigu ji nėra paruošta, tokiu atveju mokesčių inspektoriams atlikus patikrinimą galima gauti baudą.

Kodėl verta rinktis buhalterinės apskaitos įmonę?

Pasirinkę buhalterinės apskaitos įmonę, Jūs įgysite didesnį ekonominį stabilumą, nei kurdami naują darbo vietą savo įmonėje. Tam, kad galėtumėte pamatyti skirtumą ir palyginti šiuos du pasirinkimus, pateikiame išsamią „Buhalteria.lt“ sukurtą infografiją.

Kokias pagrindines užduotis turi atlikti buhalterinė apskaita?

Buhalterinės apskaitos tikslas pateikti išsamias ir patikimas informacijos formas apie įmonės organizaciją ir jos turtinę padėtį, kaip: visus įmonės aktyvus, pareigas, pajamas ir išlaidas bei pasikeitimus, kai yra kalbama apie kainų išraiškas. Galima sakyti, kad ši sistema yra formuojama vientisu, nenutraukiamu keliu, dokumentuose atsispindi visos įmonės ūkinės veiklos.

Kaip įsteigti įmonę?

Siekdami įsteigti įmonę, turite vadovautis keliais paprastai žingsniais. Buhalteria.lt pateikia išsamią inforgrafiją apie įmonės steigimo-pardavimo procesą. STEIGIMO-PARDAVIMO PROCESAS

mūsų
klientai
TURITE KLAUSIMŲ?
REIKIA NEMOKAMOS KONSULTACIJOS?
TURITE KLAUSIMŲ?
REIKIA NEMOKAMOS KONSULTACIJOS?