PAJAMŲ MOKESČIO PERMOKOS JAU GRĄŽINAMOS

Permokos

Nepraėjus nė dviem savaitėms nuo pajamų deklaravimo pradžios, jau grąžinamos pajamų mokesčio permokos. 15,7 tūkst. gyventojų, pateikusių preliminarias pajamų mokesčio deklaracijas, VMI jau pervedė daugiau nei 2,5 mln. eurų.

„Kaip ir kasmet permokos grąžinamos gyventojams, kurie deklaracijas pateikė laiku ir jas užpildė be klaidų, o jų pateikti duomenys sutampa su VMI turimais duomenimis. Sistema sąrašus sudaro atsitiktine tvarka“, – sako VMI prie FM Mokestinių prievolių departamento direktorė Stasė Aliukonytė-Šnirienė, pažymėdama, kad pavedimus į gyventojų sąskaitas VMI atliks kiekvieną darbo dieną, atsižvelgdama į savivaldybių biudžetų pajamas.

VMI atkreipia dėmesį, kad deklaruota permoka nebus grąžinta, jei gyventojas mokesčių administratoriaus nurodymu nėra patikslinęs anksčiau pateiktų pajamų deklaracijų ar pateikęs nekilnojamojo turto mokesčio deklaracijos. Taip pat mokesčių administratorius pasilieka teisę susidariusią gyventojų pajamų mokesčio (GPM) permoką įskaityti į turimas kitas mokestines prievoles.

Taigi, gyventojai turėtų pasitikrinti:

  • Mano VMI arba telefonu 1882 – ar nėra skolingi VMI, o
  • Elektroninio deklaravimo sistemoje (http://deklaravimas.vmi.lt) suformuotoje trečiųjų asmenų pažymoje – ar visos privalomos deklaracijos pateiktos.

Kitaip tariant, permokos bus grąžinamos tik tiems mokesčių mokėtojams, kurie savo pareigas vykdo atsakingai: neturi skolų ir yra pateikę visas deklaracijas. Kai visos prievolės bus įvykdytos, permokos bus grąžintos.

VMI vis dar sulaukia patikslintų duomenų iš trečiųjų šaltinių, todėl deklaracijas jau pateikę gyventojai turėtų pasitikrinti, ar jų preliminarios deklaracijos nėra atnaujintos, o pastebėję pakeitimus, pateikti patikslintą deklaraciją. Tą galima padaryti, prisijungus prie Elektroninio deklaravimo sistemos (http://deklaravimas.vmi.lt).

Pasak S. Aliukonytės–Šnirienės, „pasitaiko, kad gyventojas deklaracijoje pateikia duomenis, kurie nesutampa su VMI turima informacija apie jo pajamas ir išlaidas. Tokiu atveju VMI specialistai dėl informacijos tikslinimo ar papildomų dokumentų susisiekia su gyventojais telefonu, paskelbia pranešimus EDS arba išsiunčia įprastu paštu, todėl reikėtų nepamiršti pasitikrinti, ar nėra naujų pranešimų“.

Skaityti daugiau.

Kyla klausimų? Pasikonsultuok su specialistais.